Twee stierenvechters, twee kleurrijke koffers en een paar elektrische kabels in een cirkel. De opstelling lijkt niet te kloppen. Toch is het de setting voor Marco Berrettini's El Adaptador. De Italiaanse choreograaf, die bekend staat als kampioen van discodans en om zijn onbeschaamde stijl, is een toonaangevend kunstenaar in de hedendaagse dansscene in Frankrijk, waar hij sinds het eind van de jaren tachtig woont. In El Adaptador gebruikt hij aarzeling en onhandigheid om zijn malaise als boomer in de huidige maatschappij uit te drukken. Op het podium met Nastassja Tanner rijgt hij een reeks onnozele woordspelingen en vijandige interacties aan elkaar. Door de spanning die inherent is aan stierengevechten als metafoor te gebruiken, scheert dit stuk over een veelheid aan sociale kwesties zonder ooit tot de kern van de zaak door te dringen. Het is een soort anti-debat dat het conflict tussen de generaties voelbaar maakt.
Création 2024 / Chorégraphie : Marco Berrettini en collaboration avec Milena Keller / Interprétation : Nastassja Tanner et Marco Berrettini / Scénographie : *Melk Prod. / Lumières : Bruno Faucher / Musique : Milena Keller, Marco Berrettini en collaboration avec Samuel Pajand/ Costumes et accessoires : Severine Besson/ Aide à la réalisation costume : Laurence Stenzin / Remerciements : Samuel Vez, David Schafer, François Ségallou, Frank Capra, MottattoM / Administration et production : Régine Auer/ Diffusion : Alessandra Simeoni
Production : *Melk Prod./ Coproduction : Arsenic – Centre d’art scénique contemporain, Le Grütli – Centre de production et de diffusion des Arts vivants / Soutien : Pro Helvetia, ville de Genève, canton de Genève