Als een wetenschapper in zijn laboratorium wordt de danser – met zijn begeleidster, accessoires en met water gevulde geluidsobjecten – een ontdekkingsreiziger. De mogelijkheden van zijn lichaam, de weerstand van materialen: het speelterrein van deze begeleide solo zijn bezaaid met eenvoudige objecten waarmee een dialoog tot stand wordt gebracht. Want INCORPORER gaat over “het ene ding één maken met het andere, het deel laten uitmaken van een gedefinieerd, afgebakend geheel”.
De toestanden van het lichaam (vloeibaar, gasvormig), de kwaliteiten van materie (elasticiteit, weerstand), traagheid of snelheid, suspensie of neerslag, binnen of buiten, het immense en het minuscule, de nabijheid of afstand van beeld en geluid, de flexibiliteit van de ruimte waarmee gespeeld kan worden als een zoom: dit zijn de modaliteiten van de reis die Olga de Soto voorstelt, “spannend, amusant en poëtisch”.
Scolaires
Création 2019 / Concept et chorégraphie : Olga de Soto / Interprètes : Max Fossati ou Sylvain Prunenec, accompagné d'Olga de Soto / Clepsydres : Anne Mortiaux / Scénographie et costumes : Thibault Vancraenenbroeck / Recréation costumes : Linne De Munnynck, d’après la création originale de Thibault Vancraenenbroeck / Création lumières : Geni Diez, d’après la création originale de Gilles Gentner / Régie lumière : Geni Diez / Spatialisation sonore : Pierre Gufflet / Régie son : Régis Planque
Production : Niels Production / Coproduction INCORPORER : Les Spectacles Vivants - Centre Pompidou / Aide : Nadine, VIADANSE – CCN de Bourgogne Franche-Comté / Soutien : Fédération Wallonie-Bruxelles - Service de la danse, WBI, Grand Studio