Terwijl in The Gyre, gevolgd door A Very Eye en Dehors est blanc het principe van continuïteit en graduatie gehanteerd werd, volgt Threshold een niet-lineaire, gefragmenteerde aanpak. Opnieuw in de vorm van een duo, strekt het gezelschap het deze keer uit in de tijd: twee performers die van elkaar verwijderd staan, gebruiken de ruimte die hen scheidt als een bron van momentum. De onderlinge afhankelijkheid blijft, hier geconcentreerd in een relatie van wrijving, zoals in de relatie tussen klank en beweging.
Het onderzoek van Micaël Florentz en Angela Rabaglio, in samenwerking met klankkunstenaar Daniel Bleikolm, omvat stemmen, loops, door het lichaam geproduceerde geluiden, geluidsillusies en psychoakoestische effecten. Als rode draad is er de verzadiging, zowel op het gebied van het gehoor als van het zicht, die optreedt zodra de drempel (Threshold) is overschreden. Dit is een werk over zowel overbelichting en verblinding als beklijvende beelden. Tumbleweed creëert “een stuk dat zich uitstrekt in de leegte en ons herinnert aan de essentiële rol van de omgeving bij het ontstaan van elke vorm van relatie”.
Production : Tumbleweed / Coproduction : Charleroi danse, Théâtre Les Tanneurs, Le Triangle Rennes, Châteauvallon-Liberté - scène nationale / Soutien : Fédération Wallonie-Bruxelles, Wallonie-Bruxelles International, Grand Studio / Résidences : La Raffinerie/Charleroi danse, Grand Studio, STAMM, Villa Cléa, Théâtre Varia, Studio Thor, Le Labeur - Dame de Pic, Tanzhaus Zuerich, Lavanderia a Vapore, Dansomètre, Châteauvallon-Liberté, Dampfzentrale Bern, airBurgenland