Achter deze vreemde titel gaat een verbeeldingskracht schuil die kenmerkend is voor het werk van de Kaapverdische choreografe: een wild samenleven van schoonheid en lelijkheid, tussen horror en uitbundige vreugde, een juxtapositie van beelden die van elke creatie een visueel uitbundig carnaval maken. In dit stuk, dat in première ging op het Montpellier Danse Festival in 2018 en sindsdien deel uitmaakt van het repertoire van het Ballet de l’Opéra de Lyon, zijn we getuige van een slim georkestreerde verstoring van de orde der dingen. In een ruimte die lijkt op een sporthal in het midden van een toernooi, lanceren talloze figuren met verstijfde lichamen, alsof ze worden aangedreven door onzichtbare krachten, zich met vertrokken gezichten in een reeks herhalingen. Deze vreemde teamgenoten, leden van hetzelfde marionettenteam, galopperen op het geluid van een soundtrack in de vorm van een collage, en de levendige stijl van de choreografe wordt hier als in een echo vermenigvuldigd door de dansers en danseressen van het Ballet.
Création 2018 / Chorégraphie : Marlene Monteiro Freitas / Avec les danseur·euse·s du Ballet de l’Opéra de Lyon / Scénographie : Yannick Fouassier , Marlene Monteiro Freitas / Création lumière : Yannick Fouassier / Création son : Rui Antunes / Production : P.OR.K
Production Ballet de l’Opéra de Lyon en collaboration avec P.OR.K / Commande originale de la Batsheva Dance Company, en coproduction avec Julidans et Montpellier Danse 2018